måndag 22 mars 2010

Bloggen skulle egentligen vara seriös... men något gick snett


Den här bloggen skulle till en början vara en blogg om nyheter. Jag pluggade statsvetenskap under hösten 2009 och blev helt uppslukad av ämnet och tyckte att jag hade massor att tycka till om allt... det hade jag inte. Det är bara att inse, mitt liv kretsar inte kring politik och ekonomi utan kring mitt egna, medelmåttiga liv i Norrland. Jag är 25 år fyllda och bor med min pojkvän Victor i en trea i centrala Umeå. Jag pluggar kommunikationsvetenskap på Umeå universitet och tar examen hösten 2010. Efter det börjar jag nog som butiksbiträde på pressbyrån... har ju trots allt pluggat i tre år.

Så kort och gott... den här bloggen handlar om mig. Om att plugga flera år på universitet och knappast få ett vettigt jobb när jag är klar. Om att vara 25 år. Om att varken vara vuxen eller barn. Om att vara en del av en tvåsamhet och om att bo i Norrland.

God läsning...

1 kommentar:

Ida sa...

Skönt att du gör den här bloggen Sus, så slipper jag.. Plussa på två år och skippa det där med tvåsamhet så handlar den om mig :) Kung bilder förresten! Ha de!