måndag 4 juli 2011

Den stulna cykelkorgen

För några dagar sen blev min och Vickes cykelkorg stulen. Från vår gård. Från vår fina nya cykel. Jag är inte direkt den som släpper ett sådant fasansfullt brott (den kostade 69 kronor men det är principen som räknas) så jag har såklart spanat runt på cyklarna på gården under en vecka nu. Ikväll när jag går förbi cykelstället så ser jag att en av cyklarna har en cykelkorg som:
1. Är en exakt likadan som den vi hade
2. Satte löst, dvs ej monterad
3. Hade bevis i sig i form av lite blött papper (som det hade varit i vår, den fungerade även som sopkorg)
Jag har textat Vicke att vi ska träffas utanför kl 00.00 när han slutar jobbet och undersöka vidare.
Jag kommer inte här på bloggen avslöja vad jag ska göra åt saken, för det är tydligen brottsligt att ta tillbaka stulen egendom (självtäkt heter det tydligen, googlade saken för att få tips från de i samma situation) men jag kan ju avslöja att cykelkorgen kommer att få återse sina rättmätiga ägare inom en snar framtid.

3 kommentarer:

Efraim sa...

Go Självtäkt! (Rent teoretiskt då!) :D

Anonym sa...

Hur gick det med cykelkorgen?

S. Nendos sa...

men du! skriv mera! du har en trogen läsare på 40 a som är övervänt.