onsdag 22 juni 2011

Är jag rädd om hunden eller?

Har varit på långpromenad med Bellman runt Teg. På vägen tillbaka ser jag en skylt just innan träbron "gå på vänster sida". Ok, tänker jag. Då gör jag det. Ungefär 20 meter in på bron kommer en gubbe cyklandes mot mig och säger "är du inte rädd om hunden eller?". Han menar såklart att jag går på fel sida. Jag hör vad han säger men säger ändå "ursäkta?" och han upprepar sig "jo, ja undra om du är rädd om hunden?" sen cyklar han iväg. Ibland blir jag så irriterad på "den äldre generationen" att jag kräks. Ville egentligen bara ta gubbfan i örat och dra honom fram till skylten och be honom läsa den högt.
Den äldre generationen... står i fönstret och kollar om man plockar upp efter hunden och blir utan tvekan besvikna när man faktiskt gör det för då har dom inget att klaga på... eller rotar i sopor för att kolla vem som slängt vad... eller sätter lappar på bilarna på gästparkeringen bara för att dom inte har något bättre för sig.

Inga kommentarer: