onsdag 22 juni 2011

Att försöka va snygg

Igår satt jag och googlade på en midsommarfrisyr. Hittade något som heter "donut bun" som i princip en en tjock skumgummiring som man jobbar in i hästsvansen och det ser ut som att man har en munk i bakhuvudet... bokstavligt talat. Istället för the real deal så gjorde jag en egen av en av våra udda sockor och en bit strumpbyxa och fixade in den i torr-rufset (mitt hår) och tyckte kanske att det blev rätt bra. Ca 40 minuter senare hänger munken som en slapp ballong från skallen och allt avnött hår står rakt upp. Så är det alltid för mig. Jag försöker liksom hitta en "casual" snygg stil som jag kan hålla mig till men det slutar med att jag drar på mig slappa, ärvda jeans och en t-shirt med hål i sidan och håret står rakt upp/rakt ner/rakt ut - på samma gång.
Fast å andra sidan... är man lyckligare om man går omkring helt upp-piffad jämt? kanske inte

Inga kommentarer: